Banery reklamowe – a co to naprawdę jest? Otóż jest to postać reklamy w sieci, która częstokroć jest przedstawiona podłużny obrazek z tekstem. Kiedy klient wchodzi w owy baner, przenosi się automatycznie do strony www, która włączyła „przynętę”. Banery zwykle rozmieszcza się na górze odwiedzanej witryny, bo na wymieniony obszar konsumenci zwracają szczególną uwagę. Dzisiaj ogólnie rzecz ujmując nie spotykamy się z jednym wzorem baneru, jak to było kiedyś. Na stronie możemy ulokować banery pływające lub rozkładane. Nie można zapomnieć jeszcze o tym, że spora ilość firm nieustannie rozpowszechnia bilbordy, które umieszczane są na specjalnych obramowaniach. W rzeczonym temacie też technika ogromnie przyspieszyła. Możemy wybrać transparent laminowany o podwyższonej wytrzymałości, nieprzepuszczający promieni słonecznych bądź transparent obustronny. Sensacją są banery reklamowe odblaskowe, które znakomicie można dostrzec w nocy. Ponadto przedstawiony wydruk jest zarazem zabezpieczany przed światłem płynnym laminatem.
Jaka jest skuteczność banerów elektronicznych i zewnętrznych? W przypadku zamieszczanych na stronach www na początku lat 90-tych przynajmniej 80% ludzi w nie klikało. Obecnie to ledwie 0,2%, gdyż odbiorcy Internetu nieświadomie ignorują takie informacje. Głównie mamy na względzie to, iż baner po prostu nawiązuje do strony, która albo w ogóle nie łączy się z materiałem, albo kompletnie nie jest przyciągająca. Przeróżne przedsiębiorstwa dostosowywały najróżnorodniejsze manipulacje, by jedynie surfujący w sieci osobnik wszedł w zachętę. Ponadto można było zafundować sobie złośliwe oprogramowanie, uaktywnić następne drażniące okna itd. W konsekwencji bardzo wielu konsumentów instaluje na własnych laptopach oprogramowanie zatrzymujące owe działania, np. Adblock.
W przypadku reklamy instalowanej na zewnętrznych konstrukcjach rzecz ma się troszeczkę inaczej. Nawet tanie banery wzbudzają zaciekawienie przechodniów, w szczególności jeżeli myśl na nich zamieszczona jest ekscytująca. Dziś mówi się o psychologicznych podstawach promocji produktów, reklamie bazującej na emocjach oraz reklamach mających poruszyć odbiorcę „do myślenia”. Innymi słowy, korporacja absolutnie nie proponuje nam już jakiegoś wyrobu ujętego w interesującym opakowaniu. Wyprzedaje nam młodość, nieśmiertelność, respekt, bogactwo, powodzenie u obu płci – więc wszystko to, czego klienci w przeciętnym życiu w ogóle nie mogą urzeczywistnić (albo posiadają jakieś kłopoty w zrealizowaniu zaplanowanego celu).
Mówienie o tym, iż rozpowszechnianie transparentów mających duży format jest bezsensowne, to potwierdzanie, że reklama w ogóle na nikogo w ogóle nie wpływa. Prawdą jest tymczasem to, iż konsumenci faworyzują takie produkty, z jakimi przedtem się już jakimś sposobem zetknęli. Unikają „szerokim łukiem” takie wyroby, jakich w ogóle nie znają bądź posiadają o nich nikłe wyobrażenie. Doskonałym punktem odniesienia jest tutaj wyeksploatowanie płaszczyzny marketów. W kilkunastu miejscach obok artykułów zamontowane są rollupy reklamowe, czyli tablice graficzne. To elementy, które wyłącznie mają wspomagać centralną reklamę. W wielu centrach są montowane jako stojaki informacyjne, m in. z repertuarem kina bądź udostępniające daty najważniejszych wydarzeń w mieście (przykładowo recitali, pikników, akcji charytatywnych). Obrazek na niniejszej konstrukcji może zawijać się oraz rozwijać, a w rezultacie mamy szansę ją prosto przetransportować. Bardzo ważne jest utrzymywanie pożądanych skojarzeń klientów w stosunku do promocji produktów. Nie ma jakiegokolwiek znaczenia czy to będzie środek do czyszczenia łazienki czy wartościowa oraz finezyjna biżuteria.
Wszystko zależy od produktu, z jakiego baner ma być zrobiony, jego gabarytów oraz ilości. Spora liczba firm gwarantuje wszechstronne usługi z kręgu reklamy wielkoformatowej: drukują transparenty promocyjne laminowane i powlekane, papier zdjęciowy, wizytówki, fotoksiążki, rollupy reklamowe. Również można poprosić o zbudowanie struktury szyldu promocyjnego z blachy ocynkowanej, umieszczenie kasetonów albo zaprojektowanie liter przestrzennych. Przed poleceniem druku wskazanej pracowni dobrze jest obejrzeć następujące rzeczy: czy otrzymuje wydruk z wysokiej klasy półproduktów do produkcji plakatów? Jaka jest jakość grafiki? Jaka jest trwałość druku? Między innymi, jeżeli jesteśmy zainteresowani kupnem banerów w Łomży, to umówmy się z wybranym biurem i ustalmy w jaki sposób są przygotowywane wzorcowe wydruki. Lepszym sposobem jest natomiast wejście w portfolio i zaznajomienie się z wykonanymi zleceniami.
Należałoby mieć na uwadze, że klienci klikają w banery, bo ukazują dokładnie taki artykuł, którego szukali lub są zaciekawieni artykułem, którego uprzednio absolutnie nie uwzględniali w swoich poszukiwaniach.
Jeżeli zaabsorbował Cię ten temat, możesz kliknąć w link obok – Banery Łomża– wejść w galerię prac i obejrzeć interesujące pomysły.